Magistritöö: Mascus on parim kanal kasutatud põllumajandustehnika müügiks

0

Rasketehnika äri, nii uute kui ka kasutatud masinate müük on muutunud aina rahvusvahelisemaks, järjest rohkem on kasutusel müügiprotsessis infotehnoloogilised lahendused.

Masinate müügikuulutusi vahendab peamise kanalina Mascuse online müügiportaal. Enne e-kaubanduse võidukäiku oli kasutatud rasketehnika müük vägagi lokaalne, kuna puudus hea ligipääs nii sise- kui ka välisturgudele. Tänapäeval ei kujuta enam keegi ette, et peaks kirja või telefoni teel masinaid müüma ja masina vaatamiseks sõitma sadu või tuhandeid kilomeetreid.

Mascuse müügiportaali edu taga Eestis on keskendumine müügiportaali pakkumise asemel portaali muudele funktsionaalsustele. Näiteks hakati ettevõtetele pakkuma lahendust, kus Mascusesse postitatud kuulutused kuvati ka ettevõtte enda kodulehel selle loomuliku osana. Selle lahendusega suudeti eristuda teistest müügiportaalidest ja kinnistada ennast eelkõige Eesti rasketehnikat müüvate ettevõtete teadvuses. Müügiettevõtted ei pidanud peale Mascusega liitumist enam eraldi oma kodulehel kasutatud tehnika sektsiooni tegema ja haldama.

Mascus on avatud portaal, mille kuulutused peegeldatatakse ka teistesse portaalidesse, näiteks mujal tugevatel positsioonidel olevatele portaalide lehtedele: Agriaffaires.co.uk, Blocket.se, Autoline.info ja Tractorpool.co.uk. Lahendus toimib ühepoolselt ja Mascusesse tagasi neist portaalidest kuulutusi alati ei peegeldata. Sellise avatud jagamisega laieneb masinamüüjal tunduvalt ostuhuviliste valik ja üles pandud kuulutus levib laiemalt. Kui portaali algusaastatel oli Eesti klientidel küsimus, et miks peaks üldse rahvusvaheliselt oma masinaid müüma, siis tänaseks on rahvusvaheline kasutatud tehnika müük ka Eestis täiesti tavapärane.

Mascus pakub ettevõtetele ka kasutatud tehnika kataloogi loomise võimalust, mida siis saab kas välja printida või e-mailiga oma klientidele saata. Mascuses pakub veel mitmeid IT arendusi, näiteks masinamüüjatele kasutatud tehnika laohaldussüsteem, kus kogu müüdav tehnika on portaalis nähtav ja sama süsteem võimaldab hallata masinate ladu ning pidada järge müügiprotsessis.

Mascuse portaal mõõdab kuulutuse kvaliteeti 100 punkti skaalal, kus maksimaalsed punktid on võimalik saada kui on olemas pildid, tehniline info ja video masinast. Mida kvaliteetsem kuulutus, seda rohkem on vaatamisi ja seda suurem tõenäosus on kiireks ja edukaks tehinguks. 2019 aastal oli Eesti kuulutuste kvaliteedi näitaja 75, samas Euroopa kuulutustel oli see 69 ja globaalselt 65. Statistikast näitab, et Eesti kuulutused on hea kvaliteediga ja see on ka üks põhjuseid, miks Eesti kuulutusi palju vaadatakse.

Portaalis võivad lisaks ettevõtetele kuulutada ka eraisikud, erinevus on kuulutuste hinnastamises ja näitamise loogikas. Portaali kasutajaks registreerimine on tasuta ja eraisikutele on kuni viie masina müümisel tasu perioodipõhine. Kui on müügis rohkem masinaid või on vaja pidevalt uusi kuulutusi lisada, siis tasub sõlmida kliendileping ja osta valitud mahuga kuulutuste pakett, kus piirtamatuks ajaks soovitud arv kuulutusi. Valdav enamus portaalis kuulutajatest on siiski ettevõtted, kuna tegu on ikkagi rasketehnikaga, mida enamasti kasutatakse ettevõtluses. Tänu globaalsele haardele on võimalik Mascuse kaudu leida ostja ka mõnele väga spetsiifilisele masinale.

Mascus portaali eduteguriteks on:

• Globaalne turu katmine koos kohalike esindustega

• Portaali kuulutuste peegeldamine teistesse müügikeskkondadesse

• Proaktiivne tegelemine turul, tehnikaüritustel meeskonnaga väljas olemine

• Aktiivne uute klientide otsimine ja aktiivne portaali reklaamimine meedias

Mitte ainult müügikuulutuste vahendamine, vaid pakutakse ka lisa portaalisiseseid rakendusi

• Uute portaalisiseste arenduste loomine, pidev parendamine

Edu kasutatud tehnika müügil läbi Mascus müügiportaali tagavad järgmised tegurid:

• Kõrge kvaliteediga kuulutus, piisavalt tehnilist infot, pilte, võimalusel video müüdavast masinast

• Kõrge kvaliteediga fotod tuleb teha heades tingimustes ja masin peab olema võimalikult puhas.

• Realistlik hind, eelnevalt tuleb võrrelda analoogsete masinate müügikuulutusi ja analüüsida hinnadünaamikat

• Õige kuulutamise ajastus, põllumajandus on hooajaline ja sellega peaks arvestama masina müügil

• Masina hooldusajalugu, Mida usaldusväärsem on müüja ja masina ajalugu, seda kindlam müük

• Kiired ja asjalikud vastused, ostjad välismaalt sageli helistavad või kirjutavad ja soovivad lisainfot

• Usaldusväärsus, kui masinaomanik ei soovi ise müügiga tegeleda, siis soovitaks pöörduda kohaliku margiesinduse poole ja kasutada nende müügiteenust, kohalik masinamüüja on oma valdkonnas laialt tuntud ja lisab usaldusväärsust müüdavale masinale

Janno Broberg, Tallinna Tehnikaülikool, magistritöö

Sotsiaalse meedia jagamine:
FacebookTwitterLinkedIn

Lisa kommentaar